Daily Tele prints SMH pages in print error

The News Corp-owned Daily Telegraph has included two pages of The Sydney Morning Herald, owned by Nine, as a result of a slip up at the Chullora print site.

Following a print deal announced in July, Fairfax (now incorporated into Nine) agreed to share it’s North Richmond print site, while News Corp shared its Chullora site.

It is the first major error since the print arrangements were made. A Nine spokesperson cheekily told the Sydney Morning Herald, “We hope the early edition readers of the Tele enjoyed our Sydney Morning Herald editorial.”

In the deal, Fairfax print work produced at Ormiston has been transferred to News plants in Murrarie, Yandina, Warwick and Townsville in Qld, with some being moved over to Fairfax’s site in Tamworth. All print produced for its Australian Community Media (ACM) division at Beresfield was transitioned to its sites in Tamworth and North Richmond in NSW, while metro work went to News at its Chullora facility.

The site closures affected around 120 staff, with the AMWU noting it was blindsided by the agreement.


Comment below to have your say on this story.

If you have a news story or tip-off, get in touch at editorial@sprinter.com.au.  

Sign up to the Sprinter newsletter

Leave a comment:

Your email address will not be published. All fields are required


Subscribe To Our Newsletter

Join our mailing list to receive the latest news and updates from our team.